مشاهده کل مجله

خواص آلوئه ورا: همه چیز در مورد این گیاه شگفت انگیز

خواص آلوئه ورا: همه چیز در مورد این گیاه شگفت انگیز

ژل شفاف، نرم و لغزنده که در بطن گیاهی کاکتوس مانند توسط خارهای این گیاه همچون الماسی گرانبها محافظت می شود با وجود قدمتی هزارساله همچنان خواص شگفت انگیز خود را در بهبود بسیاری از بیماری ها به کار گرفته و از درمان های پزشکی پیشی می گیرد.

احتمالا شما هم با گشت و گذار در مجله های خبری و زیبایی نام پرآوازه آلوئه ورا و خواص شگفت انگیز آلوئه ورا بارها به گوشتان خورده است اما همواره سوالاتی پیرامون خواص آلوئه ورا یا چگونگی عملکرد این گیاه برای بهبود بیماری هایی همچون اگزما، بواسیر، زخم معده و ... مطرح می شود که در ادامه مقاله به تمامی این سوالات در مورد خواص آلوئه ورا؛ این گیاه شگفت انگیز پاسخ داده شده است. پس برای آشنایی با این معجزه طبیعت با ما همراه باشید.


انواع آلوئه ورا

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا، تنها در یک نوع گیاه خلاصه نمی شود، بلکه گیاه آلوئه ورا به شکل ها و گونه های متنوعی در طبیعت دیده می شود که تنوع فوق العاده این گیاه نیز همانند خواصش بسیار گوناگون است اما یکی از انواع آلوئه ورا که بیش از دیگر انواع آن مورد استفاده قرار می گیرد، آلوئه ورا با نژاد باربادنسیس میلر است که خواص این نژاد در سم زدایی، بهبود عملکرد داخلی بدن و در اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد.

حال که می دانیم آلوئه ورا در گونه ها و نژاد های متنوعی در طبیعت وجود دارد، نباید از خواص دیگر نژاد های این معجزه طبیعی غافل شویم؛ چرا که هر یک از انواع این گیاه در دل خود راز هایی را پنهان کرده است که برای پی بردن به این راز ها کافیست انواع آلوئه ورا را بشناسیم. همچنین برای شناخت بیشتر برخی از انواع این گیاه مانند آلوئه سینکاتانا (بومی کشور سودان)، آلوئه ورا سنگی یا آلوئه پتریکولا، آلوئه فروکس (آلوئه تلخ) و آلوئه مارپیچ (آلوئه پولیفیلا) می توانید مقاله انواع آلوئه ورا که به بررسی بیش از 12 نژاد از این گیاه می پردازد را مطالعه کنید.


خواص آلوئه ورا برای دندان

خواص آلوئه ورا برای دندان

برگ های گوشتی آلوئه ورا ژلی سرشار از خاصیت ضد باکتریایی را می پوشانند. ژلی که با خواص خود می تواند مانند یک ضدعفونی کننده قوی بر روی سطح دندان بنشیند و پلاک های چسبنده باکتریایی را که مدت هاست روی دندان هایمان تشکیل شده است را از بین ببرد.

 شاید این موضوع، تا زمانی که از پلاک های باکتریایی هیچ اطلاعی نداریم چندان اهمیتش مشخص نباشد اما ما در اینجا به شما می گوییم که این پلاک های باکتریایی اجتماع باکتری های روی دندان هستند که به شکل لکه های زرد بر روی دندان ظاهر می شوند و در طولانی مدت قادرند بخش بزرگی از مینای دندان را تخریب کنند و بیماری هایی نظیر التهاب لثه و پوسیدگی دندان را به وجود آورند که روند درمان هر کدام از این بیماری ها ممکن است بسیار آزار دهنده باشد؛ چرا که هم درد شدید دندان و هم بوی نامطبوع دهان را به وجود می آورند.

 حال که با اثرات مخرب باکتری های خوش نشین بر روی سطح دندان آشنا شدیم بی درنگ به نحوه استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن تجمع باکتری ها بر روی سطح دندان می پردازیم. در ابتدا شما می توانید ژل آلوئه ورا یا آب آلوئه ورا را بر روی سطح دندان و لثه خود بمالید و سپس شستشو دهید اما برای گرفتن نتیجه بهتر و عمیق تر از آلوئه ورا، خمیر دندان حاوی آلوئه ورا که بعضا از آن به عنوان بهترین خمیردندان دنیا یاد می شود غافل نشوید و آن را به روتین مراقبت از دهان و دندان خود بیفزایید.


خواص آلوئه ورا برای ریه

خواص آلوئه ورا برای ریه

با توجه به خاصیت ضد باکتریایی ماده درخشان و تلخ آلوئه ورا وقت آن رسیده است که معجزه ای دیگر از این ماده که کمتر کسی از آن اطلاع  دارد را بشناسید. این معجزه دقیقا به همان خاصیت ضد باکتریایی آلوئه ورا مربوط می شود که دندان ها را از هر گونه باکتری و میکروبی پاک می کند اما این بار خاصیت ضد باکتریایی آلوئه ورا برای ریه به کمکمان آمده است.

 ریه هایی که مدام در معرض آلودگی هوا، سیگار و بیماری هایی نظیر آسم یا برونشیت قرار دارند، توسط آنتی اکسیدان آلوئه ورا و خواص ضد باکتریایی این گیاه محافظت می شوند. همچنین آلوئه ورا با داشتن خاصیت ضد التهابی به کاهش تورم ناشی از بیماری های آسم و برونشیت کمک بسزایی می کند یا با همان خاصیت ضد باکتریایی و تاثیر مستقیمش بر روی پلاک های دندان از ورود این پلاک ها به ریه و ایجاد عفونت توسط این باکتری ها در بخش ریوی جلوگیری می کند.


خواص آلوئه ورا برای جوش صورت

خواص آلوئه ورا برای جوش صورت

جوش و آکنه دو معضل همیشگی برای اغلب افراد است به طوریکه می توان گفت کمتر کسی در طول زندگی خود ممکن است برآمدگی های قرمز رنگ جوش را که در اندازه های مختلف همواره بر روی پوست صورت و بدن ظاهر می شود را ندیده باشد.

 از این جهت گیاه آلوئه ورا با خواص متنوع خود گامی موثر در از بین بردن این بر آمدگی های قرمز رنگ و نه چندان زیبا برداشته است به این صورت که ابتدا با خاصیت ضد میکروبی خود وارد عمل شده؛ چرا که این خاصیت ضد میکروبی می تواند طیف وسیعی از باکتری ها و ویروس ها را هدف قرار دهد که یکی از این باکتری ها کوتی باکتریوم آکنه عامل ایجاد جوش صورت است.

 البته ناگفته نماند که این باکتری به طور طبیعی روی پوست انسان زندگی می کند و به جز مواقعی که موجب ایجاد آکنه می شود برای پوست انسان مضر نیست اما زمانی که این باکتری شروع به ایجاد آکنه روی پوست می کند باید سدی به نام آلوئه ورا جلوی راه آن قرار گیرد تا از پیش روی آن و ایجاد جوش های بیشتر بر روی سطح پوست جلوگیری کند.

علاوه بر این موارد، آلوئه ورا با داشتن سالیسیلیک اسید که نوعی عامل ضد عفونی کننده محسوب می شود بر کاهش چربی روی پوست و پاکسازی منافذ موثر می باشد اما خواص آلوئه ورا تنها به از بین بردن جوش و آکنه ختم نمی شود، بلکه پس از نابودی کامل جوش و آکنه شما می توانید استفاده از این گیاه را ادامه دهید تا آلوئه ورا بتواند کار خود را به پایان برساند و با افزایش کلاژن سازی پوست به بهبود جای جوش و آکنه بپردازد.

حال اگرخواهان استفاده از آلوئه ورا، این معجزه طبیعت برای ازبین بردن جوش و آکنه هستید پیشنهاد ما به شما این است که یا ژل آلوئه ورا را به صورت مستقیم بر روی سطح پوست قرار دهید یا از محصولات حاوی آلوئه ورا مانند کرم پروپولیس فوراور که می تواند درمدتی کوتاه تاثیر فوق العاده در از بین بردن جوش صورت بگذارد استفاده کنید.


خواص آلوئه ورا برای اگزما

خواص آلوئه ورا برای اگزما

بشریت قرن ها از آلوئه ورا به روش های گوناگون برای بهبود انواع بیماری ها بهره گرفته است اما یکی از موارد استفاده مکرر گیاه آلوئه ورا مصرف آن به عنوان یک مرطوب کننده و آبرسان قوی از دل طبیعت می باشد.

در نتیجه آلوئه ورا با داشتن خاصیت آبرسانی بسیار بالا می تواند بیماری های مزمن پوستی که باعث خشکی و خارش پوست می شوند را مانند اگزما بهبود ببخشد اما آلوئه ورا با کدام ویژگی خود به لکه های ناشی از اگزما التیام می بخشد؟ آلوئه ورا سرشار از آب و پلی ساکارید است که پوست را آبرسانی کرده و با  داشتن خاصیت ضد التهابی از تحریک و خارش بیشتر پوست جلوگیری می کند. همچنین آلوئه ورا با خاصیت ضد باکتریایی خود قادر است از آلوده شدن زخم های ناشی از اگزما جلوگیری کرده و با افزایش کلاژن سازی این نواحی را ترمیم کند.

به طور کلی برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک بهبود دهنده طبیعی اگزما چند روش وجود دارد که در وهله اول می توانید ژل آلوئه ورا را مستقیما به نواحی آسیب دیده پوست بمالید یا آن را با روغن های گیاهی مانند روغن اسطوخودوس ترکیب کنید. راه دیگر این است که برای بهبود سریعتر بیماری از محصولات حاوی آلوئه ورا برای اگزما و پسوریازیس استفاده کنید.


خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

گیاه آلوئه ورا که در خشک ترین مناطق قابلیت رشد دارد، مانند کاکتوس آب مورد نیاز خود را برای زنده ماندن ذخیره می کند تا قابلیت زیستن در تمام مناطق کره زمین را پیدا کند اما این مورد چه ارتباطی با تاثیر آلوئه ورا بر روی پوست صورت دارد؟ بگذارید این طور بررسی کنیم که آلوئه ورا با داشتن 98 درصد آب و 2 درصد مکمل مواد معدنی و ویتامین در ترکیبات خود، مانند یک قهرمان طبیعی، پوست ما را از فرط خشکی نجات می دهد و  طراوت را مجدد به پوست ما باز می گرداند.

علاوه بر خاصیت آبرسانی آلوئه ورا حاوی بیش از 75 ترکیب مختلف از جمله ویتامین، مواد معدنی، آنزیم، قند، اسید چرب و هورمون تقریبا می تواند اکثر مشکلات رایج پوست صورت را بهبود ببخشد و  مشکلاتی که زیبایی چهره ما را تحت الشعاع قرار می دهند تنها با یک گیاه معجزه آسا از دل طبیعت قابل بهبود هستند.


خواص آلوئه ورا برای چروک دور چشم

خواص آلوئه ورا برای دور چشم

برگ گیاه آلوئه ورا که حجم زیادی آب را در ژل خود انباشته کرده است به عنوان یک آبرسان قوی برای پوست صورت و پوست نازک اطراف چشم در نظر گرفته می شود به طوری که بعد گذشت مدتی کوتاه از مصرف آلوئه ورا برای چروک دور چشم متوجه تغییرات حیرت انگیزی در بهبود چین و چروک های این ناحیه خواهید شد.

 چین و چروک هایی که با گذر زمان ردپای خود را بر روی پوست نازک دور چشم می گذراند و هر چقدر به آن ها زمان بیشتری برای جولان بدهید، ردپایشان بر روی پوست عمیق تر می شود تا زمانی که دیگر با مواد طبیعی مانند آلوئه ورا نمی توانید این خطوط را از بین ببرید و تنها با جراحی های پزشکی و پر هزینه این خطوط از بین خواهند رفت.

 در نتیجه اگر علاقه مند به استفاده از ماده طبیعی آلوئه ورا برای از بین بردن این چروک ها هستید بهتر است پیش از عمیق تر شدن آن ها استفاده از آلوئه ورا را شروع کنید به این صورت که ژل تازه این گیاه را چند بار در طول روز بر روی چروک های اطراف چشم بمالید یا از کرم دور چشم حاوی آلوئه ورا مانند اویکنینگ آی کرم استفاده کنید که علاوه بر از بین بردن خطوط نازک دور چشم تیرگی اطراف چشم را از بین می برد استفاده کنید.


خواص آلوئه ورا برای ابرو و مژه

خواص آلوئه ورا برای ابرو و مژه

آلوئه ورا با خواص اعجاب انگیز خود این بار به دو عضو زیبایی بخش در چهره روی خوش نشان می دهد و با تحریک رشد مژه و ابرو قصد دارد زیبایی آن ها را تثبیت کند. ویتامین های C،E، B12 و اسید فولیک که در رشد مو بسیار مهم و موثر می باشند در میان ژل بی رنگ آلوئه ورا نهفته هستند و اگر آلوئه ورا با مواد شیمیایی آرایشی جایگزین گردد، می توانید از خواص فوق العاده آن برای رشد مژه و ابرو بهره مند شوید.

اگر مایل به استفاده از آلوئه ورا برای مژه و ابرو خود هستید در وهله اول شما می توانید ژل آلوئه ورا را از داخل برگ این گیاه توسط یک قاشق جدا کنید و این ژل را با ویتامین E ترکیب کرده سپس این ترکیب را توسط یک براش روزانه به ابرو و مژه خود بزنید تا با معجزه ژل آلوئه ورا رشد ابرو و مژه چندین برابر نسبت به قبل افزایش یابد. همچنین می توانید بدون استفاده مستقیم ژل آلوئه ورا بر روی مژه و ابرو رشد موهای ابرو و مژه را با نوشیدنی های حاوی آلوئه ورا تقویت کنید.


خواص آلوئه ورا برای سوختگی   

خواص آلوئه ورا برای سوختگی

آفتاب ظهر تابستان، گرمای شدید و سوختگی های خفیف ممکن است برایمان بسیار آزار دهنده باشند به طوری که در فصل تابستان ناچاریم به فراموشی بسیاری از تفریحات تابستانی می شویم اما چرا باید این درد را تحمل کنیم وقتی آلوئه ورا به عنوان یک خنک کننده قوی تمام این درد ها را در کمترین زمان تسکین می دهد و مانند آب روی آتیش درد ناشی از این سوختگی ها را التیام می بخشد.

 اکثر ما شاید بارها در مورد خواص ژل آلوئه ورا برای سوختگی شنیده باشیم اما چطور باید به بهترین شکل از خواص این ژل بهرهمند شویم؟ راهکار اول برای استفاده از آلوئه ورا این است که برگ آلوئه ورا را از وسط برش داده و ژل آن را استخراج کنید پس از جداسازی ژل از برگ آن را به آرامی بر روی محل سوختگی قرار داده و با چندین دفعه تکرار این کار در طول روز تاثیر این گیاه را بر روی سوختگی ببینید اما اگر سوختگی ناشی از اثرات اشعه UV خورشید باشد کرم آلوئه ورا می تواند درکمترین زمان ممکن این سوختگی را التیام بخشد.

علاوه بر موارد گفته شده برای پیش گیری از سوختگی در فصول گرم سال می توانید از ضد آفتاب حاوی آلوئه ورا استفاده کنید. چنین خواصی از آلوئه ورا در بهبود سوختگی های خفیف یا متوسط کاربرد دارد اما برای سوختگی های شدید تر بهتر است از داروهای خاص برای معالجه استفاده شود.


خواص آلوئه ورا برای بواسیر

یبوست

درد و خارش ناشی از بیماری بواسیر در ناحیه مقعد مشکل تمام افرادی است که دارند با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند اما این درد تا زمانی ادامه دار خواهد بود که با خواص آنتی باکتریال و ضد ویروسی آلوئه ورا آشنا نشده باشند؛ چرا که آلوئه ورا با خواص آنتی باکتریال خود خارش ناشی از بواسیر را به سرعت بهبود می بخشد.

 همچنین آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی از یبوست به شکل قابل توجهی جلوگیری می کند به طوری که با استفاده منظم از نوشیدنی های خالص آلوئه ورا می توانید این بیماری را از بین ببرید و از بیماری های پیرو آن مانند بواسیر جلوگیری کنید.


خواص آلوئه ورا برای لک صورت

لک های قهوه ای رنگ که گاه و بی گاه در اثر باقی ماندن جای جوش و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید ایجاد می شوند با نشستن بر روی سطح صاف پوست صورت زیبایی و شفافیت پوست را از بین می برند اما این لکه های کدر این بار با پوشاننده ای قدرتمند به نام آلوئه ورا رو به رو می شود تا برای همیشه با پوست ما خداحافظی کنند و خواص شگفت انگیز آلوئه ورا بار دیگر زیبایی و طراوت را به پوستمان بازگرداند اما کدام خاصیت آلوئه ورا برای لک صورت موجب از بین رفتن آنها می شود؟

لکه های پوستی در اثر تجمع ملانین در پوست به وجود می آیند که این تجمع ملانین ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی یا جای جوش و قرار گرفتن طولانی مدت زیر نور خورشید به وجود آیند ژل آلوئه ورا قادر است میزان ملانین پوست را کاهش دهد و لکه های قهوه ای رنگ کک و مک را نیز کمرنگ کند همین خاصیت موجب کاهش لکه های پوستی و شفافیت پوست صورت می شود.


خواص آلوئه ورا برای مو

خواص آلوئه ورا برای مو

موهای درخشان و خوش حالت می تواند آرزوی اغلب ما باشد؛ حال آلوئه ورا آمده است که این آرزو را محقق کند و با طراوت بخشیدن به ساقه ظریف مو ها آنها را به طرز قابل توجهی درخشان و خوش حالت کند، این احیای اعجاب انگیز مو توسط آلوئه ورا با گذشت زمان آن را تبدیل به عضوی جدا نشدنی از روتین مراقبت مو ما می کند.

اما چطور آلوئه ورا با خواص خود موهای آسیب دیده را احیا می کند؟ کدام خاصیت آلوئه ورا برای مو سبب افزایش طراوت و زیبایی مو ها می شود؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم آلوئه ورا با خاصیت آبرسانی ای که دارد ساقه مو را به خوبی آبرسانی کرده و از شکستگی آن جلوگیری می کند و به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای ساقه مو به کار می رود.

 همچنین آلوئه ورا خواص دیگری برای مو دارد که از جمله آن ها می توان به پرپشتی مو، تثبیت رنگ مو و تمیزی کف سر به واسطه آلوئه ورا اشاره کرد. این گیاه شگفت انگیز بار دیگر با داشتن خواص آنتی باکتریال خود به کمکمان آمده است تا شوره های کف سر را به طور کامل از بین ببرد. پس در استفاده از این شامپوی طبیعی درنگ نکنید و ژل آن را به صورت مستقیم بر روی پوست کف سر ماساژ دهید یا از شامپوی مخصوص حاوی آلوئه ورا و روغن جوجوبا استفاده کنید.


خواص آلوئه ورا برای دیابت

خواص آلوئه ورا برای دیابت

خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا زمانی خود را نمایان می کند که با یکی از شایع ترین بیماری های جهان یعنی دیابت رو به رو می شود و این بیماری مزمن را وادار به عقب نشینی می کند اما کدام ویتامین و خاصیت آلوئه ورا برگ برنده آن در مواجهه با بیماری دیابت می تواند باشد؟

ژل آلوئه ورا ماده ای سرشار از گلوکومانان است، نوعی فیبر محلول، که سطح قند خون را کاهش داده و در بهبود بیماران دیابت نوع 2 موثر واقع می شود. همچنین طبق تحقیقات متعدد انجام شده در این زمینه، مشخص شد که آلوئه ورا می تواند قند خون را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

 در نتیجه برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک بهبود دهنده موثر برای بیماری دیابت، چند راه مختلف پیش روی شما قرار دارد که برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا برای دیابت رجوع کنید اما قبل از آن که به آلوئه ورا برای بهبود دیابت فکر کنید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و سپس مضرات این گیاه را همچون تداخل دارویی که باعث اثر سوء بر عملکرد انسولین درکاهش قند خون می شود یا کاهش قند خون شدید و بیماری هیپوگلیسمی را در نظر بگیرید.


خواص آلوئه ورا برای زخم معده

دردی طاقت فرسا در ناحیه شکم که مانند موج، تمام عضلات این ناحیه را فرا می گیرد با قطرات نوشیدنی آلوئه ورا از حرکت می ایستد و تا حد زیادی از آن درد شدید التیام می یابد. نوشیدنی آلوئه ورا برای بهبود بیماری هایی مانند زخم معده و ریفلاکس معده بسیار موثر و مفید است و در زمان استفاده بیش از حد غذاهای اسیدی با قدرت قلیایی خود از بروز ریفلاکس جلوگیری می کند. علاوه بر این آلوئه ورا با ورود به لوله های گوارشی موجب سرعت بهبود زخم در این نواحی می شود و با وارد کردن آنزیم های گوارشی خود به معده و تحریک شیره گوارشی  به جذب راحت تر مواد غذایی می انجامد.


خواص آلوئه ورا برای لاغری

خواص آلوئه ورا برای لاغری

همان طور که کمی قبل تر اشاره شد آلوئه ورا نه تنها با کاهش قند خون به بیماری دیابت کمک می کند بلکه همین خاصیت آلوئه ورا سبب شده است تا به گیاه آلوئه ورا نام یک چربی سوز حرفه ای نیز اطلاق شود؛ چرا که افزایش قند خون تاثیری مستقیم بر افزایش چربی های انباشته بدن دارد.

 از این رو کاهش میزان قند خون توسط گیاه الوئه ورا به کاهش چربی و درنتیجه تسریع لاغری می انجامد به طوریکه تنها با مصرف ناشتای نوشیدنی آلوئه ورا برای لاغری پیش از صبحانه می توانید به طور چشمگیری از شر چربی های مضر بدن راحت شوید.


خواص آلوئه ورا برای چاقی صورت

افزایش سن، کاهش وزن شدید یا تغییرات هورمونی در بسیاری از موارد با از بین رفتن پروتئین های رشته ای کلاژن در پوست صورت همراه است که همین مورد می تواند یکی از مهمترین عوامل افتادگی و شل شدن پوست صورت محسوب شود.

 در چنین شرایطی اغلب افراد فورا به درمان های پزشکی از جمله بلفاروپلاستی، لیفت صورت، لیزر و از این قبیل درمان ها روی می آورند اما دست نگه دارید چرا که گیاه آلوئه ورا با ژل سرشار از ویتامین خود این بار قصد دارد با احیای بافت های از دست رفته پوست صورت و افزایش کلاژن سازی زیبایی و جوانی را به گونه های شما بازگرداند.

بدین صورت که این گیاه با داشتن مقادیر فراوان آنتی اکسیدان یا ویتامین های  Cو E میزان کلاژن سازی پوست صورت را افزایش داده و به عنوان یک بهبود دهنده خانگی کم هزینه می تواند نتیجه ای مطلوب برای بازگرداندن استحکام پوست صورت داشته باشد.

 در نتیجه اگر مایل به استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت و بازگرداندن زیبایی به گونه های خود هستید مقاله طرز استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت تمامی روش های استفاده از آلوئه ورا برای پر شدن گونه ها را در بر دارد.


در انتها

تکه های تلخ و درخشان آلوئه ورا که زیر پوسته ای با رنگ دانه های سبز پنهان شده اند سرشار از خواص التیام بخش برای انواع بیماری ها هستند که در این مقاله به شرح خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای بهبود عملکرد ارگان های داخلی بدن و فواید آن برای انواع بیماری های پوستی پرداختیم تا به طور مختصر شما عزیزان را با خواص این گیاه معجزه آسا آشنا سازیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه